понеделник, 16 януари 2012 г.

Интериорни мъки и попадения :)

  Не съм и предполагал, че сред многобройните знания, които ще ми се налага да усвоявам е това и на интериорният дизайн, но... изправен пред переспективата да наемам скъпоструващ дизайнер и това, аз донякъде да се превърна в такъв, везните натежаха в полза на второто.
 Реално погледнато съществуват немалко безплатни програми за интериорен дизайн, които може да са в полза на всеки един като мен, изправен пред подобна дилема, търсейки начин да направи от жилището си една приятна среда за обитание, която да нарече свой дом и с желание да се завръща в него.
 В скоби - може би тук оказва
 известно влияние и асцендента ми, който е под зодията на Рак, демек човек домошар, обичащ домашният уют, прагматичността на Дева, която се стреми да оптимизира всичко и да получи максимума на практична цена или артистичността на Везни, която търси ония малък ненатрапващ се на очи елемент, който ще внесе една лека цветна нотка, която да гали окото.

 Каквато и да е причината, за това мое увлечение, все пак това се оказа задача далеч не толкова лесна, колкото я мислех в началото й.Най-трудното е човек да започне отнякъде с нещо конкретно, съобразено с неговите нужди и предпочитания. В момента Интернет предлага такова изобилие от цветове и интериорни идеи, че направо започваш да се усещаш как напълно блокираш от към собствени.
 Може би и затова е удачно да се почне с нещо просто, да речем с разчертаването на проект на жилището, който една програмка за триизмерно моделиране от рода на простичката "Sweet Home 3D", може да свърши добре. Едва след това, може да отпаднат някои налудничави идеи от това да се вземат мебели, които няма да се вместят добре в наличното пространство и постоянно ще водят битка между тях и обитателите му, на кой да му е по-добре в него. Така и аз самият в един момент се отказах от идеята за кухненски остров, който щеше да стои като Титаник насред хола, както и от идеята да го затапвам с тежка мебел.
 Едно е да си чертаеш на лист хартия и да си викаш на ум "Я, то и това ще го събера!", друго си е да го наложиш в един 3D проект и да се разходиш сред "гениалните" си прозрения. Моментално отпадат поне 2/3 от първоначално осенилите те идеи. Единственият проблем на горната програмка е в недотам доброто й качество на визуализация като графика и още по-оскъдната библиотека с модули на мебели и обзавеждане. Което от своя страна кара човек да търси други, по-добри програми и да навлиза все повече в идейният си свят, без да си дава сметка в един момент, че е застрашен да живее изцяло виртуално, лутайки се между всевъзможните идеи и решения.
Зебрано Сахара, Венге, Стъкломозайка и Морска Трева
 И точно за това, в един момент, трябва да се тръгне от един основен цвят, от една основна шарка. Дали ще се върви от копчето към балтона или обратно, в случая е напълно без значение, стига да се тръгне от някъде. А аз успях да отлепя, едва след като си избрах ламината за пода с шарка "Seegras" (Морска трева), която се оказа достатъчно семпла, за да задоволи претенциите ми и също така в сбор от тоналности позволяващи съчетаването и в широки цветови гами.
 Както се казва - Копчето е избрано, а сега да ушием балтона! Фактът, че Готвачът в къщата съм аз, значително облекчи задачата ми в проектирането на кухненският модул. Просто си проиграх като посока и последователност целият процес, така че мебелировката да следва процесът на готвене, а не готвачът да се лута из мебелировката като муха без глава.
 С две думи, процесът на обмисляне отне много повече време от предвиденото, но все пак, като си даде сметка човек, че това което ще направи ще е за негова полза не с дни, седмици или с месеци, а с години – то вече има наистина ползва от това да се обмислят нещата и в най-дребни детайли.
 Както и да е, нещата започнаха да си идват вече на мястото и в близките месеци минавам от сферата на идеите в полето на изпълнението им.
 А пък кой знае, може би добрите ми попадения ще ги изброя като съвети към начинаещите като мен, а лошите под сборник „Не правете като мен!” ?

3 коментара:

  1. Ако мога да помогна?! - jaj-13.blogspot.com
    Поздрави и успех!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за предложението.
    Ползвам засега услугите на строителя за довършителните работи, към момента се справя добре, но със сигурност вече имам и друга алтернатива.

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересен цвят за кухня, и по принцип е интересен цвета, някакъв вид синьо се води сигурно? Впечатлявам се, защото от няколко дни гледам различни сайтове за интериорен дизайн в търсене на идеи за хола ми и цветовите предложения все са... очаквани - бежаво, зелено, бледо жълто... и т.н. но никой не рискува с някакво по-смело предложение. До тук добре си докарал проекта, давай нататък :)

    ОтговорИзтриване

Вашият коментар